معرفی رسمی نسل جدید هیوندای ولوستر

1
(1)

هیوندای در نمایشگاه دیترویت امسال رسماً نسل دوم مدل ولوستر را رونمایی کرده است. در نسل جدید این ماشین همچنان ترکیب نامتقارن درها حفظ شده که این یعنی کماکان سمت راننده دارای یک در و سمت دیگر دو در دارد؛ بنابراین این هاچ‌بک کره‌ای در بیرون تا حدودی شبیه به نسل قبلی خود به نظر می‌رسد اما در زیر این پوسته چیزهای زیادی تغییر کرده است.

609 1024x768 معرفی رسمی نسل جدید هیوندای ولوستر

برای شروع، نسل جدید ولوستر کمی بزرگ‌تر از نسل قبلی شده است به‌نحوی‌که 2 سانتیمتر کشیده‌تر و 1 سانتیمتر عریض‌تر از قبل شده اما ارتفاع آن تغییری نداشته است. در نمای جلویی این ماشین بیش از همه جلوپنجرهٔ جدید و تهاجمی جلب‌توجه می‌کند که طبق زبان طراحی جدید هیوندای شکل گرفته است. در نمای عقبی هم دیفیوزری بزرگ دیده می‌شود که در میانهٔ آن دو سر اگزوز تعبیه شده است. این سر اگزوزها برخلاف بسیاری از خودروهای امروزی تزئینی نبوده و واقعی هستند.

610 1024x768 معرفی رسمی نسل جدید هیوندای ولوستر

در داخل، داشبورد ولوستر 2019 نیز کمی نامتقارن است که استایل نامتقارن بیرونی را نشان می‌دهد. فضای صندلی‌های عقب هنوز هم کمی تنگ است و ارتفاع کوتاه صندوق بار آزاردهنده است اما فضای سر داخلی افزایش پیدا کرده و در قسمت‌های دیگر هم بهبودهای زیادی صورت گرفته است که شامل طراحی جدید و لیست بلندی از تجهیزات و ویژگی‌های جدید می‌شود. در بالای داشبورد یک نمایشگر هفت یا هشت اینچی لمسی جهت ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی تعبیه شده که از کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند. در نسخهٔ توربو، این نمایشگر به قسمتی بنام پرفورمنس با نشان‌دهندهٔ بوست توربو مجهز است.

611 1024x768 معرفی رسمی نسل جدید هیوندای ولوستر

از دیگر تجهیزات ولوستر جدید نیز می‌توان به دوربین دید عقب، نمایشگر سربالا و شارژر بی‌سیم تلفن همراه اشاره کرد. علاوه بر این، سانروف هم بزرگ‌تر از قبل شده و امکان سفارش سیستم صوتی اینفینیتی هم برای آن وجود دارد. لیست تجهیزات ایمنی نسل جدید ولوستر نیز شامل طیف گسترده‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده همچون ترمز پیش از برخورد، کروز کنترل تطبیقی، سیستم حفظ حرکت میان خطوط، هشدار نقاط کور، نوربالای خودکار و هشدار توجه و خواب‌آلودگی راننده می‌شود. چراغ‌های LED و رینگ‌های 18 اینچی هم در مدل توربو به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند.

612 1024x768 معرفی رسمی نسل جدید هیوندای ولوستر

ولوستر 2019 در پنج تیپ گوناگون عرضه می‌گردد. تیپ پایه مجهز به یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی است که 147 اسب بخار قدرت و 179 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی انتقال پیدا می‌کند اما امکان سفارش یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک هم برای آن وجود دارد؛ ولی کسانی که به هیجان بیشتری نیاز دارند باید به سراغ مدل توربو بروند که از یک پیشرانهٔ 1.6 لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کند.

613 1024x768 معرفی رسمی نسل جدید هیوندای ولوستر

این موتور 201 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور دارد که خریداران برای انتقال آن می‌توانند از بین گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه یکی را انتخاب کنند. در این مدل یک حالت Overboost هم وجود دارد که موجب افزایش گشتاور به حداکثر 274 نیوتن متر می‌شود. در مدل توربو همچنین نسبت فرمان سریع‌تر بوده و برای سازگاری با عملکرد بالاتر، در کالیبراسیون آن تجدیدنظر شده است. این مدل به‌منظور کنترل بادی رول (حرکت گهواره‌ای بدنه) در جلو مجهز به نوار تثبیت‌کنندهٔ 24 میلی‌متری و در عقب 19 میلی‌متری بوده و تعلیق عقب آن‌هم از نوع چند اتصالی است.

614 1024x768 معرفی رسمی نسل جدید هیوندای ولوستر

تمامی مدل‌های نسل جدید ولوستر به سیستم کنترل گشتاور مجهز شده‌اند که به‌منظور بهبود هندلینگ، از طریق سیستم کنترل ثبات الکترونیکی و سنسور سرعت چرخ‌ها، به‌طور دقیق ترمزها را اعمال می‌کند. به‌طورکلی نسل جدید هیوندای ولوستر هنوز هم کمی عجیب به نظر می‌رسد و تغییراتی کلی را نسبت به سلف خود تجربه نکرده است اما هنوز هم خودرویی است که به گفتهٔ هیوندای خریداران زیادی به‌ویژه جوانان را به نمایندگی‌های فروش می‌کشاند. تولید این خودرو از ماه مارس امسال در کرهٔ جنوبی آغاز می‌شود و از سه‌ماههٔ دوم امسال در بازار ایالات‌متحده عرضه خواهد شد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

خودروهای خاص هیوندای توسان نایت

0 (0) با اضافه کردن رینگ‌های آلیاژی مشکی 19 اینچی، پوشش مشکی آینه‌های جانبی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد هیوندای