هیوندای اولین بار در سال 1986 بود که مدل آزرا/گرنجور را به عنوان محصول پرچمدار خود معرفی کرد اما یک دهه بعد و زمانی که کرهایها Dynatsy را به عنوان پرچمدار خود معرفی کردند این سدان بزرگ هویت خود را تا حدی از دست داد. بعدها بود که تولید مدل Dynasty متوقف شد و بنابراین آزرا یکبار دیگر این عنوان را به خود اختصاص داد. آزرا از سال 2016 تاکنون در ششمین نسل خود قرار داشته و هماکنون وقت فیس لیفت مهم آن فرا رسیده است.
آزرا/گرنجور در سال 2017 از بازار آمریکا بازنشسته شد اما هماکنون درست به اندازه نسل جدید سوناتا خاص و متمایز به نظر میرسد و بازهم ثابت میکند که هیوندای از نظر طراحی استراتژی کاملاً متفاوتی را در پیش گرفته است. با وجود جلوپنجرهای که برخی عناصر نورانی را در خود جای داده است، آزرا/گرنجور نسبت به نسخه قبل از فیس لیفت ظاهر کاملاً متمایزی پیدا کرده است. شاید با دیدن نمای جلوی این خودرو فکر کنید با نسل جدید آزرا روبرو هستید اما در واقعیت باید گفت که چنین فیس لیفت عمده و مهم برای خودرویی در نظر گرفته شده که حدود 3 سال از عرضهاش میگذرد.
تغییرات در نمای جلو تنها به جلوپنجره محدود نمیشود زیرا هیوندای یک جفت چراغ تیزتر را نیز در نظر گرفته که روش چیدمان و طراحی آن تا حدی مشابه سوناتا 2020 میباشد. طراحان این خودروساز همچنین دستی بر سر و روی سپر جلو کشیده و ظاهر گیراتری را برای آن در نظر گرفتهاند.
آزرا/گرنجور پیش از فیس لیفت در نسخهی قبلی نیز نوار نورانی تمام LED متصل به هم داشته ولی این بخش هماکنون لبههای منحنیتری داشته و در کل رضایتبخشتر از قبل شده است. در کل باید گفت ما بهراحتی میتوانیم نشان جنسیس را به عنوان برند لوکس هیوندای روی آزرا فیس لیفت نصب کنیم.
تغییرات رخ داده در کابین نیز کاملاً قابلتوجه هستند زیرا پشت آمپرهای تمام دیجیتالی با صفحهنمایش بزرگ سیستم اطلاعات سرگرمی به ابعاد 12.3 اینچ همراه شدهاند. کنسول مرکزی نیز فاقد اکثر کنترلهای سنتی بوده و دومین صفحهنمایش در اینجا رؤیت میشود. حتی ورودیهای هوا نیز تغییر یافته و بهطور قابلتوجهی نازکتر هستند. اهرم تعویض دنده ضخیم و بزرگ مدل قبلی جای خود را به دکمهها داده تا طراحی تمیز و یکدستی در بخش پایینی کنسول مرکزی ایجاد شود.
هیوندای کره جنوبی همچنین مشخصات فنی پرچمدار ارتقا یافتهی خود را منتشر کرده است. آزرا/گرنجور 2020 با پیشرانهی 2.5 لیتری بنزینی و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک در دسترس خواهد بود. همچنین یک مدل هیبریدی نیز وجود دارد که قوای محرکه آن ترکیبی از پیشرانه 2.4 لیتری و پیشرانه الکتریکی 38 کیلوواتی و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک میباشد.
واضح است که آزرا 2020 به عنوان محصولی پرچمدار از تجهیزات زیادی برخوردار است. رینگهای 19 اینچی، هدآپ دیسپلی، سانروف پانورامیک، صندلیهای تهویه دار، سیستم صوتی JBL با 12 بلندگو، چراغهای جلوی LED، طیف گسترده سیستمهای ایمنی و کمکراننده و… جزو تجهیزات استاندارد این خودرو هستند.