معرفی هیوندای سنتنیال 2016

هیوندای سنتنیال خودرویی ساخت کارخانه   هیوندای  و ساخت  کشور کره جنوبی که قابلیت حمل ۵ سرنشین را بخوبی دارد.موتور استفاده شده در این هیوندای همان موتور می باشد که در سال ۲۰۱۵ مورد استفاده قرار گرفت.موتوری با ۵۰۰۰ سی سی حجم و سیستم تزریق مستقیم سوخت که از نوع GDI با ۸ سیلندر که از یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک بهره می برد.این خودرو از  نوع محور جلو می باشد.هیوندای سنتنیال در بازار با دو خودرو  آئودی A8  و لکسوس ال اس در رقابت است .

 

ظاهر خودرو هنوز بر پایه آخرین تغییر در فیس لیفت خود یعنی ایکاس است که برای بار اول در سال ۲۰۱۳ رونمایی شد.خودرویی در کلاس fیا همان کلاس سدان.هیوندای سنتنیال لوکس ترین خودروی هیوندای است که ابعادی بزرگتر از جنسیس داشته و پلتفرم آنها نیز مشترک است.این خودرو توانسته ۵ستاره از کامل را موسسه ایمنی آمریکاNHTSAبدست آورد که این خودرو را در زمره ایمن ترین ها قرار داده است.انبوهی از امکانات را در کنار موتوری پر قدرت و راحتی فراوان و البته کیفیت بالا  می تواند این خودور را در این کلاس نسبت به رقبا موفق کند چراکه نسبت به رقبای خود از قیمت کمتری برخوردار است. با خرید این خودرو می توان خودرویی لوکس و پر قدرت را با قیمتی مناسب در اختیار داشت .
در ظاهر خارجی هیوندای سنتنیال اگر بخواهیم نسبت به اخرین سری این خودرو در سال ۲۰۱۵ نگاهی بیندازیم باید به چراغ های آن اشاره داشت که تغییر ات اندک و لی قابل توجه ی داشته اند.البته جلو پنجره این خودرو هم از سال ۲۰۱۵ به همراه رینگ آلیاژی جدید تغییر شکل دادند.و در مدل ۲۰۱۶ این روال هنوز ادامه دارد.البته در داخل سنتنیال را هم نباید فراموش کرد چرا که آن هم در سال ۲۰۱۵ تغیرات بسیاری از جمله دوخت تازه برای چرم صندلی ها، گسترش تریم چوبی داشبورد و کنسول، طراحی جدید فرمان خودرو، ساعت آنالوگی جدید کنسول و نهیتا تغییر اهرم دنده را در خود داشت.

 

اگر بخواهیم به ایمنی هیوندا سنتنتیال اشاره ای داشته باشیم همین که به شما بگوییم این خودرو از بدنه تمام فولاد با مقاومت بالا  در تصادفات ساخته شده و تا اینجا باید از بدنه آن خیالتان راحت باشد.در کنار این بدنه وجود سیستم های ایمنی پر کاربرد نظیر  سیستم  VSM که   شامل کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، سیستم کنترل کشش (TCS)، سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، کمک ترمز (BA) و اخطار خروج از خط  (LDW) که  ایمنی شما را بخوبی تامیین می کنند.در کنار همه اینها وجود سیستم های ایمنی رفاهی نظیر    ترمز الکترونیکی (EPB)،  کروز کنترل هوشمند (SCC)، سیستم  کمربند ایمنی پیش کشنده و از همه مهمتر وجود ۹ کیسه هوار ایمنی این خودرو را بی نقض کرده. در مدل ۲۰۱۶ هیوندای سنتنیال از کروز کنترل از نوع SCC استفاده شده که این SCC به کروز کنترل هوشمند گفته می شود که توسط یک سنسور سقفی کنترل می شود. در کروز کنترل ساده شما خود با نزدیک شدن به خودرو جلویی مجبور می شوید ترمز کنید ولی این کروز کنترل هوشمند با استفاده از سنسور سقفی در صورت نزدیکی به خودروی جلویی سرعت را تا حد سرعت آن خودرو کاهش می دهد.و در شروع حرکت مجدد دوباره به حرکت در خواهد آمد.

 

وجود سیستم TCS در هیوندای سنتنیال مدل ۲۰۱۶ : سیستم کنترل کشش (Traction Control System) که با علامت اختصاری (TCS) شناخته می شود، هنگام پیچیدن و حرکت روی سطوح لغزنده به ویژه در شرایط آب و هوای بارانی و برف ی و نیز جاده های خاکی، بیش از اندازه گاز داده شود، چرخ های محرک شروع به هرزگردی می کنند و باعث سرخوردن و از دست رفتن کنترل اتومبیل می شود. اما در خودروهای مجهز به سیستم کنترل کشش، چنان چه بیش از اندازه گاز داده شود و یکی از چرخ های محرک اتومبیل بیش از اندازه بچرخد و شروع به هرزگردی کند، این سیستم به صورت اتوماتیک فعال می شود. بدین صورت که با کاهش میزان گاز، قدرت موتور را به صورت مرحله ای تا میزان مطلوب و لازم کاهش می دهد و از هرزگردی چرخ محرک جلوگیری می کند. ازاین رو، میزان چسبندگی و تماس لاستیک ها با سطح زمین بیش تر می شود و اتومبیل به شکل ایمن تری به حرکت خود ادامه می دهد.

 

وجود سیستم (Electronic Stability Control) در هیوندای سنتنیال مدل ۲۰۱۶ : این سیستم به طور دائم جهت حرکت و فرمان پذیری خودرو را طی رانندگی کنترل می کند و همواره در حال مقایسه مسیر مقصد راننده با مسیر واقعی خودروست. وقتی که میزان قابل ملاحظه ای از عدم فرمان پذیری توسط سیستم کنترل پایداری تشخیص داده شود، این سیستم وارد عمل می شود.وقتی که این سیستم، عدم فرمان پذیری مناسب را در خودرو تشخیص می دهد، به طور هوشمندانه، خودرو را با استفاده از ترمزها کنترل می کند. در این سیستم، ترمزها به صورت مجزا به چرخ ها اعمال می شوند. در برخی انواع پیشرفته تر، کنترل پایداری خودرو با کاهش موقت نیروی موتور نیز انجام می شود. البته باید توجه داشت که این سیستم تأثیری بر توانایی و عملکرد خودرو در پیچ ندارد و فقط کنترل پایداری اتومبیل سر پیچ های تند را کنترل می کند.

سیستم تشخیص نقطه کور خودرو (BSD)  در  هیوندای سنتنیال مدل ۲۰۱۶  که . توسط رادارهائی که در گوشه های سپر عقب جاسازی شده است خودروهائی را که از عقب (مسیر های کناری) در حال نزدیک شدن به خودر هستند را تشخیص داده و به راننده در موقع لزوم هشدار می دهد.که در هسوندای سنتنتیال این سنسور ها در آینه هم به خوبی کار گذاشته شده اند.

 

وجود سیستم EBD  در هیوندای سنتنتیال مدل ۲۰۱۶ : سیستم EBD که مکمل سیستم ABS می باشد میزان فشار ترمز اعمال شده بر هر یک از چرخ های خودرو را به طور مجزا و متناسب با شرایط به اندازه نیاز تنظیم می نماید. یعنی هنگامی که خودرو در شرایطی قرار دارد که مثلا چرخ عقب سمت راست باید ۵۰ درصد نیروی ترمز را دریافت نموده و چرخ جلوی سمت راست صفر در صد و دو چرخ دیگر هرکدام ۲۵ درصد نیرو را باید دریافت کنند سیستم EBD این تقسیم نیرو را به دقت انجام می دهد و اتومبیل را به بهترین شکل ممکن متوقف می کند. هیوندای سنتنتیال مدل ۲۰۱۶    دارای   چهار دوربین در اطراف خود است که سبب  ارائه یک نمای ۳۶۰ درجه در اطراف کل وسیله نقلیه می شود. این سیستم شامل یک دوربین  جلو   نصب شده بر روی جلو پنجره مشبک، دو دوربین به آینه های جانبی و دوربین دید عقب است.  که همگی این دوربین ها با استفاده از نمایشگر مرکزی بخوبی قابل کنترل هستند. از دیگر امکانات هیوندا سنتنیال مدل ۲۰۱۶ وجود سیتم (HUD) یا همان تکنولوژی نمایشگر مجازی (Head-Up Display) :سیستم HUD با نمایش اطلاعاتی چون محدوده جاده، محل پیچ‌ها، میزان فاصله با خودروی جلویی، اطلاعات رستوران ها و استراحتگاه ها بر روی شیشه جلو، جاده را در کف دستان شما قرار می‌دهد.که این امر در هیوندای سنتنیال محقق است.

 

همچنین ببینید

منتظر طوفان هیوندای و جنسیس در سال جاری باشید!

جنسیس GV80 مفهومی سال 2017 در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی شد و به نظر می‌رسد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد هیوندای