هیوندای با نسخهٔ استیشن مدل i30 خود امسال به نمایشگاه ژنو میرود. این خودرو که i30 Tourer نام دارد، 24.5 سانتیمتر کشیدهتر از نسخهٔ هاچبک i30 است که البته تمامی این افزایش طول پس از محور عقب رخ داده و بنابراین فاصلهٔ محوری آن بدن تغییر و همچنان برابر با 2.65 متر باقیمانده است. این امر منجر به افزایش بسیار زیاد فضای صندوق بار i30 استیشن به 600 لیتر شده است درحالیکه صندوق نسخهٔ هاچبک 395 لیتر حجم دارد. همچنین در صورت خواباندن صندلیهای عقب، حجم صندوق بار i30 Tourer به 1650 لیتر افزایش پیدا میکند که درنتیجه در جنگ فضای صندوق، فولکسواگن گلف، اوپل آسترا و فورد فوکوس استیشن را شکست میدهد.
برای این استیشن کرهای در بازار اروپا همان پیشرانههای نسخهٔ هاچبک ارائه خواهد شد. موتورهای بنزینی این ماشین از نوع توربوشارژ بوده و شامل یک واحد 1 لیتری سه سیلندر با 120 اسب بخار و یک نمونهٔ 1.4 لیتری چهار سیلندر با 140 اسب بخار قدرت ارائه میگردد؛ اما برای کسانی که به موتورهای دیزلی علاقه دارند، هیوندای یک موتور 1.6 لیتری دیزل را هم برای i30 Tourer در نظر گرفته است که در سه سطح قدرت 95 اسب بخار، 110 اسب بخار و 130 اسب بخار عرضه میگردد. تمامی موتورها و تیپها بهصورت استاندارد با یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی ارائه میشوند درحالیکه برای برخی موتورها امکان سفارش یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه نیز وجود دارد که هر دو نیرو را فقط به چرخهای جلو انتقال میدهند.
طیف وسیعی از تجهیزات و سیستمهای ایمنی و رفاهی که در i30 هاچبک وجود دارند در نسخهٔ استیشن هم ارائه شدهاند که شامل مواردی چون کروز کنترل هوشمند، ترمز اضطراری خودکار، سیستم کمکی حفظ حرکت میان خطوط، سیستم هشدار ترافیک عقب، نوربالای خودکار و سیستم هشدار نقاط کور میشود. همچنین لیست تجهیزات سفارشی این خودرو نیز بسیار طولانی است که تعدادی از آنها عبارتاند از چراغهای جلوی تمام LED، شارژر بیسیم، دوربین دید عقب، نمایشگر لمسی 7 اینچی و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی سازگار با پشتبانی از کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل.
نسخهٔ استیشن نسل سوم هیوندای i30 در آلمان طراحی شده، در نوربرگرینگ آزمایش شده و در جمهوری چک تولید خواهد شد. همانطور که اشاره شد، هیوندای این استیشن را برای اولین بار در نمایشگاه ژنو به نمایش عمومی درخواهد آورد درحالیکه انتظار میرود فروش آن در اروپا از نیمهٔ دوم امسال آغاز گردد.