پس از انتشار تصاویر جاسوسی و همینطور چندین تیزر، نهایتاً هیوندای کرهٔ جنوبی نخستین تصاویر رسمی و همینطور جزئیاتی از نسل چهارم هیوندای سانتافه را منتشر کرده است. نسل جدید این کراساوور کرهای از طراحی جسورانهای برخوردار است که تقریباً هیچ شباهتی به نسل قبلی ندارد. در نمای جلویی این خودرو طراحی غیرعادی با جلوپنجرهٔ آبشاری بزرگ و چراغهایی باریک در بخش بالایی دیده میشود که الهام گیری آن از کراساوور سابکامپکت کُنا و همینطور مدل هیدروژنی نکسو کاملاً مشهود است.
این زبان طراحی جدید هیوندای برای کراساوورهایش است که ابتدا در مدل کُنا معرفی شد و سپس در مدل هیدروژنی نکسو هم ادامه پیدا کرد. جلوپنجرهٔ جدید موسوم به آبشاری نیز برای اولین بار در مدل i30 ارائه شد و حالا با ابعادی بزرگتر در سانتافه کار شده درحالیکه در اطراف آنهم مجموعهٔ دوم چراغها قرار گرفته است. بهطورکلی، این عناصر، نمای ویژهای به سانتافه بخشیدهاند که موجب میشود بتواند در بخش بسیار رقابتی کراساوورهای میان سایز خود را مطرح کند.
فعلاً از نمای بیرونی نسل جدید سانتافه یک تصویر منتشر شده که قسمت جلویی آنرا نشان میدهد اما پیشازاین تیزرهایی از این ماشین منتشر شده که در آنها نمای عقبی نیز تا حدودی مشخص است. در این قسمت شباهت بیشتری با نسل قبلی به چشم میخورد و طراحی چراغها نیز همانگونهای است که از هیوندای انتظار میرود. در نمای جانبی هم خط برجستهای از انتهای چراغهای باریک جلو شروع شده و تا عقب کشیده شده است درحالیکه فرم مربع شکل دهانهٔ گلگیرها نیز نمایی آفرود مانند به خودرو بخشیده است.
هنگامیکه به تصویر داخلی نسل جدید سانتافه نگاه میکنیم متوجه میشویم که کابین این خودرو نیز بهطور کامل نسبت به قبل متحول شده است. در کنسول مرکزی خودرو ویژگیهای مشابهی با کُنا دیده میشود درحالیکه نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم در بالای داشبورد نصب شده که این یعنی نیازی نیست راننده برای نگاه به نمایشگر چشم خود را از جاده بردارد. در تصویر داخلی سانتافهٔ جدید صفحه آمپر آن چندان مشخص نیست اما به نظر میرسد که حداقل میانهٔ صفحه آمپر کاملاً دیجیتالی باشد. با نگاه به تصویر داخلی سانتافه همچنین میتوان به وجود تجهیزاتی چون غربیلک فرمان چندمنظوره، دریچهٔ تهویهٔ عقب، آینههای برقی، کنترل دو منطقهای تهویه و تریم چرمی دورنگ پی بُرد. علاوه بر این، هیوندای میگوید نسل جدید سانتافه به قابلیت اتصال گوشیهای هوشمند، شارژر بیسیم، کارپلی اپل و سیستم تشخیص صدا هم مجهز شده است.
اما همانطور که اشاره شد، علاوه بر این تصاویر، هیوندای کرهٔ جنوبی اطلاعاتی را هم از نسل جدید سانتافه منتشر کرده است که نشان میدهد این ماشین در زادگاهش با سه پیشرانهٔ مختلف عرضه خواهد شد. این موتورها شامل نمونههای 2 لیتری و 2.2 لیتری توربودیزل به همراه یک واحد 2 لیتری بنزینی توربوشارژ میشود که نیروی همهٔ آنها توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند اما مشخص نیست که آیا در آینده پیشرانهها و گیربکسهای دیگری هم برای آن ارائه خواهد شد یا نه. از سوی دیگر اما هیوندای گفته است که نسل جدید سانتافه نخستین محصول این شرکت خواهد بود که به سیستم چهارچرخ محرک الکترونیکی مجهز شده است. این سیستم بر اساس حالت رانندگی، نیرو را بهصورت فعال کنترل میکند.
در بخش ایمنی نیز سانتافه به سیستمهای کمکرانندهٔ متعددی چون هشدار برخور جلو، هشدار خروج از خط، سیستم کمک به حفظ حرکت میان خطوط، سیستم جلوگیری از برخورد، نوربالای خودکار و… مجهز شده است. علاوه بر این، سانتافهٔ جدید به سیستمی بنام Safe Exist Assist هم مجهز است. این سیستم زمانی که سرنشینان قصد باز کردن درب خودرو را داشته باشند و خودرویی در حال نزدیک شدن به آن باشد، برای جلوگیری از حادثه علاوه بر هشدار، بهطور خودکار درب را قفل میکند. قیمت نسل جدید هیوندای سانتافه در کرهٔ جنوبی از 28.9 میلیون یوآن معادل 26,500 دلار آغاز میشود و نهایتاً در بالاترین مدل به 36.8 میلیون یوآن برابر با 33,760 دلار میرسد. برای مقایسهٔ، قیمت نسل کنونی این ماشین در ایالاتمتحده از 29,350 دلار آغاز میشود. انتظار میرود نسل چهارم هیوندای سانتافه برای اولین بار در نمایشگاه ژنو امسال رونمایی شده و سپس برای آمریکاییها هم در نمایشگاه نیویورک به نمایش درآید.