Celesta سدان جدید هیوندای در بازار چین

هیوندای خودروی جدیدی را بنام سلستا برای بازار چین معرفی کرده است که یک سدان کامپکت ارزان‌قیمت است. این خودرو از ماه مارس با قیمتی بین 105 هزار یوآن (15,270 دلار) تا 125 هزار یوآن (18,180 دلار) در بازار چین عرضه خواهد شد. البته سلستا خودروی کاملاً جدید نیست چراکه بر اساس مدل الانترا Yuedong ساخته شده و جایگزین آن خواهد شد. الانترا Yuedong نسل چهارم الانترا است که با ایجاد تغییراتی هنوز توسط شرکت سرمایه‌گذاری مشترک Beijing-Hyundai در چین تولید می‌شود درحالی‌که تولید نسل چهارم الانترا در سال 2010 توسط هیوندای خاتمه یافت.

Beijing-Hyundai شرکت جالبی است چراکه کلاً به تولید خودروهای قدیمی و بازنشسته می‌پردازد به‌گونه‌ای که در حال حاضر هنوز هم به تولید نسل سوم الانترا، نسل پنجم الانترا، نسل چهارم سوناتا، نسل پنجم سوناتا و نسل اول سانتافه مشغول است. قیمت الانترا Yuedong هم‌اکنون از 99,800 یوآن (14,500 دلار) آغاز شده و نهایتاً به 120,800 یوآن (18,600 دلار) می‌رسد اما به دلیل اینکه به‌زودی مدل جدید سلستا جایگزین آن خواهد شد، قیمت الانترا Yuedong رو به کاهش است به‌گونه‌ای که قیمت بالاترین نسخهٔ آن هم‌اکنون به 95,800 یوآن (13,900 دلار) کاهش پیدا کرده است. این خودرو مجهز به یک پیشرانهٔ 1.6 لیتری چهار سیلندر است که 122 اسب بخار قدرت داشته و نیرویش توسط دو گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک یا پنج سرعتهٔ دستی انتقال پیدا می‌کند.

اما در سلستا همه‌چیز کمی بهتر از قبل شده است. این خودرو همچنان از همان پیشرانهٔ 1.6 لیتری الانترا Yuedong استفاده می‌کند اما گیربکس‌های جدیدی برای آن ارائه شده است که عبارت‌اند از یک شش سرعتهٔ دستی و یک شش سرعتهٔ اتوماتیک. همچنین سلستا کمی مدرن‌تر از الانترا به نظر می‌رسد و در اندازه و قیمت بسیار به دیگر محصولات هیوندای در چین نزدیک است به‌خصوص مدل ورنا.

علاوه بر این، هیوندای برای سلستا داشبورد جدیدی را هم طراحی کرده است اما متأسفانه این داشبورد هنوز هم مثل داشبورد الانترا Yuedong به رنگ مشکی-خاکستری بوده و خسته‌کننده و تاریک است. فرمان این سدان کامپکت هم جدید است درحالی‌که صفحه آمپر آن آنالوگ بوده و یک نمایشگر کوچک در میانهٔ آن تعبیه شده است؛ اما صفحه‌نمایش هشت اینچی آن به‌طور فاجعه باری ارزان‌قیمت به نظر می‌رسد.

در بخش طراحی بیرونی هم سلستا در قسمت جلو شبیه دیگر برادرانش به نظر می‌رسد به‌نحوی‌که جلوپنجرهٔ آن شباهت زیادی به جلوپنجرهٔ نسل جدید الانترا دارد؛ اما در بخش عقبی شباهت‌ها کاملاً از بین می‌رود و سلستا در این قسمت با جا پلاکی که درون سپر قرار گرفته و چراغ‌هایی افقی، فرم ساده‌ای‌ داشته و شباهتی به دیگر ساخته‌های این شرکت کره‌ای ندارد.

همچنین ببینید

منتظر طوفان هیوندای و جنسیس در سال جاری باشید!

جنسیس GV80 مفهومی سال 2017 در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی شد و به نظر می‌رسد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد هیوندای