گروه خودروسازی هیوندای در حال کار روی اولین سیستم ایربگ چند برخوردی است که بنا به ادعایش باعث بهبود قابلتوجه حفاظت از سرنشینها در زمان وقوع چندین تصادف خواهد شد. بنا به دادههای NHTSA، حدود 30 درصد 56 هزار تصادف خودرویی رخ داده بین سالهای 2000 تا 2012 در آمریکای شمالی با تصادف دومی هم همراه بوده، به این معنی که پس از تصادف اول تصادف دوم با موانع دیگر همچون درختها، پستهای برق و حتی خودروهای دیگر نیز رخ داده است.
برخلاف سیستمهای ایربگ کنونی که حفاظت ثانویهای را پس از برخورد اول ایجاد نمیکند، سیستم ایربگ چند برخوردی هیوندای باعث خواهد شد ایربگ ها در زمان تصادف دوم نیز دوباره باز شوند.
هیوندای میگوید این تکنولوژی باعث پایش موقعیت سرنشین در کابین پس از تصادف اولیه میشود. مهندسان این شرکت شدت تصادف موردنیاز برای باز شدن ایربگ را تنظیم کرده و به آنها اجازه دادهاند تا در زمان وقوع تصادف دوم سریعتر باز شوند و باعث بهبود ایمنی سرنشینان گردند.