شاید مدل مفهومی RN30 و نسل سوم i30 در نمایشگاه خودروی پاریس همهی توجهات را به خود جلب کرده باشند اما فراموش نکنیم که مدل کوچک هیوندای نیز ظاهر جدیدی را به نمایش گذاشته است. در این نسخه شاهد جلوپنجرهی آبشاری جدید هستیم. به همراه این جلوپنجره چراغهای روز روشن LED کروی نیز دیده میشوند که صادقانه بگوییم یادآور رنو توئینگو هستند. این دو خودرو در واقع برای یک هدف و یک بخش از بازار میجنگند. البته سه قلوهای فولکس را نیز نباید یاد برد: سئات Mii، اشکودا سیتی گو و up!.
جدای از نمای جلوی جدید، i10 سپر عقب کمی متفاوت و ظاهر جدید چراغهای عقب را دارد اما در مجموع کلیت تغییرات چندان چشمگیر نیستند. رینگهای 14 اینچی جدید نیز در زیر خود قرار گرفتهاند درحالیکه طبق گفتههای هیوندای، بهروزرسانی نسبتهای سیستم فرمان باعث بهبود هندلینگ شده است.
وقتی وارد کابین میشوید اوضاع جالبتر میشود. در اینجا سیستم اطلاعات سرگرمی جدیدی وجود دارد که از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی میکند. خریداران آیندهنگر بهتر است بدانند که این سیستم اطلاعات سرگرمی با اشتراک رایگان 7 ساله برای چندین سرویس آنلاین نظیر آبوهوای محلی، شرایط ترافیک لحظهای، محل قرارگیری دوربینهای سرعت و… عرضه میشود.
از نظر ایمنی هیوندای i10 بهروز شده دارای سیستم هشدار برخورد جلو است که با استفاده از حسگرهای دوربین میتواند هرگونه برخورد بالقوهای را تشخیص دهد. اگر خطر برخورد وجود داشته باشد راننده بهصورت خودکار هشدار را دریافت میکند. علاوه بر این خودروی موردبحث دارای سیستم هشدار خروج از خط است که در سرعتهای بالاتر از 60 کیلومتر در ساعت عمل کرده و خروج بیمهابای راننده از لاین رانندگی را هشدار میدهد.
همانند مدلهای قبلی، i10 فیس لیفت با لیست بلند بالایی از تجهیزات در این بخش از بازار عرضه میشود. برخی از تجهیزات شاخص این خودرو عبارتاند از صندلیهای جلوی گرم شونده، سیستم تهویه مطبوع خودکار و غربیلک فرمان گرم شونده.
تنها خبر بد اینکه هیوندای برنامهای برای عرضهی i10 با پیشرانهی 1 لیتری توربو ندارد. این پیشرانه در دیگر مدلهای هیوندای و با قدرتهای 100 و 120 اسب بخاری وجود دارد. به جای این موضوع،i10 با پیشرانهی 1.25 لیتری تنفس طبیعی و گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته ی اتوماتیک عرضه میشود. پیشرانهی کممصرفتر 1 لیتری BlueDrive بعداً توسط هیوندای عرضه خواهد شد.