هیوندای اعلام کرده که اولین خودرو از سری مدلهای بخش N پرفورمنس این خودروساز در سال 2017 معرفی خواهد شد. رئیس بخش N آقای آلبرت بیرمن که در سال 2014 بخش M بامو را به مقصد اسپورت هیوندای ترک کرد اعلام کرده که خودروی i30 (الانترا جی تی در آمریکای شمالی) اولین مدلی خواهد بود که نسخهی با عملکرد بالا خواهد داشت. هرچند که این خودرو احتمالاً بر پایهی نسل آتی i30 بنا خواهد شد.
چندی پیش هیوندای اعلام کرد که 3 خودرو را در این هفته وارد مسابقات مقاومتی 24 ساعته ی نوربرگ رینگ خواهد کرد که یکی از آنها پروتوتایپ تحقیقی به نام i30 2.0T است که از بهینهسازیهای بخش N پرفورمنس هیوندای سود میبرد. در کنار این خودروی توسعهای، هیوندای همچنین ولوستر توربو و i30 1.6 توربو را نیز وارد مسابقات میکند که به عنوان مدافع عنوان قهرمانی سال پیش شناخته میشود.
زیر کاپوت i30 N آینده احتمالاً پیشرانهی 2 لیتری توربوشارژر خواهد بود. بیرمن همچنین آشکار کرده که این خودرو سقف سرعت 250 کیلومتر در ساعت خواهد داشت و از پکیجهایی که میتواند سبب افزایش خروجی پیشرانه شود و همچنین بستههای بهبود قابلیتهای خودرو در پیست بهره خواهد برد.
زمانی که دربارهی قیمت از بیرمن سؤال شد او گفت که این مدل قابلابتیاع خواهد بود و قیمت مناسب یکی از زمینههای تمرکز اصلی این بخش است. گیربکس دستی بهصورت استاندارد در خودرو خواهد بود درحالیکه نسخهی اتوماتیک سال بعد عرضه خواهد شد. بیرمن همچنین میگوید که سیستم چهارچرخ محرک شاید در نسخههای آینده در دسترس باشد و هیوندای با بخش N پرفورمنس به بازارهای جهانی مختلفی وارد خواهد شد که اصلیترین آنها بازار آمریکا است. با عرضهی i30 N در این بازار، هیوندای به مصاف بزرگانی چون فورد فوکوس ST و فولکس گلف GTI خواهد رفت.
در مقایسه با i30 استاندارد، خودروی توسعه دادهشدهی شرکت کننده در مسابقات نوربرگ رینگ پیشرانهی جدید خواهد داشت. تغییرات اضافی دربردارندهی سیستم تعلیق بهینهشده، دامپرها و فرمان ارتقا یافته و سپرهای عریضتر خواهد بود که این موارد با قوانین ایمنی موتوراسپورت همخوانی خواهند داشت. مدل i30 2.0T احتمالاً از پیشرانهای با 259 اسب بخار قدرت و 307 نیوتون متر گشتاور خواهد داشت.
برند جنسیس هم نسخههایی با عملکرد بالا را برای مدلهای خود دریافت خواهد کرد. هرچند طبق گفتههای بیرمن، نشان N منحصراً برای خودروهای هیوندای عرضه خواهد شد و به این معنی خواهد بود که خودروهای پرفورمنس جنسیس وجه تمایز متفاوتی خواهد داشت. بیرمن همچنین متذکر میشود که خودروهای مزین به نشان N ممکن است از قوای محرکهی هیبریدی نیز بهره ببرند:
هر چیزی امکانپذیر است. در حال حاضر استفاده از قوای محرکهی هیبریدی برای مدلهای N بسیار زود است اما قطعاً زمان زود میگذرد.
هیوندای از سال 2013 مدلهای پرفورمنس خود را توسعه میدهد و بخش N پرفومنس را به عنوان بخشی از برنامهی رالی قهرمانی جهان به راه انداخته است.