هاچ بک موتور وسط در حال آزمایش هیوندای

هیوندای با معرفی کانسپت RM16 N در نمایشگاه خودروی بوسان کرهٔ جنوبی امسال جهان خودرو را شگفت‌زده کرد چراکه این کانسپت یک هاچ‌بک اسپرت موتور وسط بود. حالا اما نمونه‌ای از این خودرو تحت پوشش‌های استتاری در حال آزمون در پیست نوربرگ‌رینگ دیده شده است. به همین دلیل ممکن است به‌زودی شاهد معرفی نسخهٔ تولیدی این هاچ‌بک موتور وسط باشیم و یا حداقل احتمال آن در دست بررسی است.

هیوندای تاکنون مجموعه‌ای از کانسپت‌ها را معرفی کرده است که پایه و اساس آن‌ها یک ولوستر بوده است اما موتور پشت سر راننده قرار گرفته بود؛ مانند کانسپت‌های RM14، RM15 و نهایتاً RM16؛ اما به نظر می‌رسد این‌یکی جدی‌تر از کانسپت‌های قبلی باشد؛ زیرا خودروسازان عموماً کانسپت‌های خود را به نوربرگ‌رینگ نمی‌آورند چراکه این خودروها فقط نیاز به یک ظاهر جذاب و خوب دارند و عملکرد آن‌ها اهمیت چندانی ندارد؛ بنابراین واقعیت این است هیوندای قصد ارزیابی عملکرد این خودرو را در پیست دارد تا امکان ساخت نسخهٔ تولیدی آن‌را بررسی کند.

RM16 N با چراغ‌های جلوی جدید، گلگیرهای عریض‌تر و ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، ظاهر بسیار متفاوتی با یک ولوستر معمولی دارد. اگر نمونهٔ مورد آزمایش مشابه نسخهٔ کانسپت باشد، مجهز به یک پیشرانهٔ 2 لیتری با توربوشارژر الکتریکی خواهد بود که 295 اسب بخار قدرت داشته و آن‌را از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. این خودرو همچنین مجهز به یک دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی و یک اسپویلر عقب تطبیقی خواهد بود.

رئیس بخش عملکرد بالای N Division هیوندای «Albert Biermann» گفته است که پس از مدل عملکرد بالای I30 N، دو محصول دیگر توسط بخش N هیوندای ساخته خواهد شد. گزارش شده است که یکی آن‌ها متعلق به زیرمجموعهٔ جدید جنسیس خواهد بود اما مدل دوم هنوز مشخص نیست؛ بنابراین این تصاویر جاسوسی جدید ممکن است نشانگر نسخهٔ تولیدی RM16 N باشند.

همچنین ببینید

معرفی اولین سیستم ایربگ چند برخوردی توسط هیوندای

گروه خودروسازی هیوندای در حال کار روی اولین سیستم ایربگ چند برخوردی است که بنا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد هیوندای