5 نکته درباره هیوندای الانترا اسپورت 2017

سرانجام هیوندای الانترا اسپورت اینجاست و این خودرو به آسانی می‌تواند هیجان‌انگیزترین خودروی کامپکت این کمپانی در آمریکای شمالی به حساب آید.
با قدرت 201 اسب بخاری و گشتاور 264 نیوتون متری که از دل پیشرانه‌ی 4 سیلندر 1.6 لیتری توربو بیرون می‌آید ما بیش از این نمی‌توانیم برای رانندگی با الانترا اسپورت صبر کنیم. پس از طی چندین دور پیست فهمیدیم که چندین نکته‌ی مهم درباره‌ی این خودرو وجود دارد و دوست داریم که آن‌ها را با شما به اشتراک بگذاریم. با ما همراه باشید.

صدای سیستم اگزوز واقعاً خوب است
خودروهای کامپکت، حتی نسخه‌های اسپورت مجهز به توربو عموماً به خاطر صدای زیبا شناخته نمی‌شوند. این نوع خودروها معمولاً صدای وزوز مانند و کلافه کننده‌ای دارند اما این مورد درباره‌ی الانترا اسپورت صدق نمی‌کند زیرا صدای آن خشن و بم است. برای تصور صدای این خودرو به اگزوز یک خودروی رالی فکر کنید. در فاصله‌ی بیشتر صدا اکو پیدا می‌کند. این صدا دقیقاً برخلاف هر صدای تولیدی هر خودروی دیگر هیوندای است.

 

به لطف ایرباکسی که هیوندای می‌گوید اجازه داده تا صدای بیشتری تولید شود، الانترا اسپورت این چنین صدای جذابی دارد. این صدای زیبا به خاطر استفاده از مواد متخلخل در لوله‌ی جذب است که اجازه می‌دهد تا صدای بهتر از اگزوز خارج شود.

 

دو گیربکس اسپورت
یک خودروی اسپورت به گیربکسی اسپورت نیاز دارد و دو نوع گیربکس در هیوندای الانترا اسپورت قابل سفارش هستند. واضح‌ترین انتخاب گیربکس 6 سرعته دستی است که احساس بسیار خوبی داشته و شبیه نسخه‌ای است که در ولوستر رالی امتحان کرده بودیم. گیربکس دیگر 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک است که تعویض‌های سریعی داشته اما در خط مستقیم کمی کند نشان می‌دهد. به خاطر داشته باشید که مدل‌های تست شده پروتوتایپ بودند و تولیدات نهایی می‌توانند آسایش بیشتری داشته باشند.

 

لاستیک‌های اسپورت تر
از شنیدن اینکه الانترا اسپورت به‌صورت مستقیم از کارخانه با لاستیک‌های چسبنده‌تر و رینگ‌های 18 اینچی درمی‌آید خوشحالیم. لاستیک‌های هانکوک Ventus S1 به عنوان لاستیک‌های چهارفصل با کارایی بسیار بالا توصیف شده‌اند. این لاستیک‌ها چسبندگی فوق‌العاده‌ای را که لازمه‌ی یک خودروی اسپورت کامپکت است تأمین می‌کند.

 

ترمزها و هندلینگ بهتر
هیوندای چندین بازنگری مهم را انجام داده تا مدل اسپورت هیجان بیشتری در رانندگی داشته باشد. بزرگ‌ترین تغییر این خودرو استفاده از سیستم تعلیق چند اتصالی در عقب به جای نمونه‌ی اکسل پیچشی در مدل الانترای استاندارد است. همچنین میله‌ی پایدارکننده‌ی ضخیم‌تری در این خودرو بکار رفته و دامپرهای سفت‌تری نیز بکار گرفته شده‌اند. الانترا اسپورت همچنین فرمانی سریع‌تر نسبت به مدل استاندارد دارد. در نهایت ترمزها نیز به لطف دیسک‌های بزرگ‌تر جلو قوی‌تر شده‌اند.

 

کابین ارتقا یافته
همه‌ی تغییرات صورت گرفته تنها منحصر به پرفورمنس خودرو نیستند بلکه هیوندای کابین خودرو را نیز به‌روز کرده است. شما متوجه جزئیات قرمزرنگ جذاب داخل خودرو خواهید شد که از آن جمله می‌توان به دوخت قرمزرنگ غربیلک فرمان، صندلی‌ها و اهرم تعویض دنده اشاره کرد. همچنین فرمان از نوع D شکل بوده که احساس اسپورت بودن بیشتری را منتقل می‌کند. نشان‌دهنده‌ها نیز ارتقا یافته‌اند و نمایی اسپورت دارند.

 

درباره‌ی هیوندای الانترای اسپورت حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد. درحالی‌که هنوز هوندا سیویک Si جدیدی عرضه نشده، این هیوندای شاید قادر باشد تا خواسته‌ی کسانی را که به دنبال سدان جمع‌وجور اسپورت هستند را تأمین نماید.

همچنین ببینید

حل و فصل رسوایی مصرف سوخت کیا و هیوندای با پرداخت جریمه

هیوندای و کیا با پرداخت 41.2 میلیون دلار برای حل‌وفصل پرونده‌ی مربوط به رسوایی مصرف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد هیوندای