پیش فروش هیوندای آزرا ۲۰۱۹ و آزاد شدن واردات خودرو!

4
(2)

پنج شنبه ی هفته ی گذشته شرکت کرمان موتور شرایط فروش نقدی هیوندای النترا و آزرا ۲۰۱۸ را اعلام کرد. اما در این بخشنامه ها شرایط پیش فروش هیوندای آزرا ۲۰۱۹ جهت تحویل در اردیبهشت و خرداد ۹۸ نیز ذکر شده بود.

Hyundai Azera 2018 1 1024x442 پیش فروش هیوندای آزرا ۲۰۱۹ و آزاد شدن واردات خودرو!

البته که کرمان موتور زمان آغاز فروش و پیش فروش خودروهای مورد نظر را از شنبه ی این هفته اعلام کرده بود. اما قبل رسیدن به موعد مقرر، روابط عمومی این شرکت اعلام کرد که این برنامه ی فروش با تاخیر چند روزه نیز آغاز خواهد شد. با اینکه در اطلاعیه ی فروش هیوندای النترا ۲۰۱۸ هم امکان پیش خرید و تحویل در اردیبهشت و خرداد ۹۸ اعلام شده، اما امکان خرید و ثبت نام آزرا ۲۰۱۹ نیز برای بسیاری از افراد به سوالی کلیدی تبدیل شده است.
بر اساس دستور جدید معاون اول رئیس جمهور و نهادهای مربوطه، قرار است که بزودی بیش از ۱۳ هزار خودروی مانده در گمرک های کشور ترخیص شوند و به بازار خودرو بیایند. بدیهی است که برخی شرکت ها در زمان ثبت سفارش خود، سفارش گذاری بیشتری را نسبت به فروش خود انجام داده بودند و یا به خاطر عدم امکان تحویل و تاخیرهای زیاد، تعدادی از مشتریان از خرید خود منصرف شده باشند. لذا طبیعی است که با امکان ترخیص خودروها، شرکت هایی چون کرمان موتور محصولات وارداتی و خارج از تعهد خود را با توجه به پرداخت مابه التفاوت ارزی با شرایط و قیمت جدید نیز برای فروش بگذارند.
اما بر اساس بررسی های انجام شده در خصوص زمان ورود خودروهای مختلف به گمرک های کشور، گویا محموله ی هیوندای آزرا در نیمه ی اول تابستان سال جاری به جنوب کشور رسیده و توقع نمی رود که کمپانی هیوندای نسخه های ۲۰۱۹ این خودرو را برای کرمان موتور بارگیری کرده باشد. از طرفی با وجود امکان خرید هیوندای آزرا ۲۰۱۹ در کشورهای عربی حاشیه ی خلیج فارس، شاهد هستیم که این خودرو با مدل سال جدید هنوز به صورت انبوه به منطقه های مورد نظر نرسیده و این نکته کمی احتمال حضور آزرا ۲۰۱۹ را در گمرک ایران کمرنگ می کند.
البته که امکان دارد کرمان موتور خودروهای مورد نظر را در منطقه ی صفر نگه داشته باشد و به این ترتیب وجود هیوندای آزرا ۲۰۱۹ سفارش ایران دور ذهن نخواهد بود. اما آنچه که با اعلام برنامه ی پیش فروش این خودرو آن هم برای تحویل در بهار ۹۸ به یکی از سوژه های جدید خبری تبدیل شده است، احتمال قوی شدن بازگشایی مجدد واردات خودرو به کشور است.
به گفته ی برخی کارشناسان خودرو و بر اساس شنیده های مختلف، گویا چند هفته ای است که شرکت های واردکننده ی خودرو و حتی برخی برندهای نوپا مراحل تحلیل بازار محصولات جدید خود را طی می کنند. از سویی برخی می گویند که وزارت صمت بزودی واردات خودرو را با ارز اشخاص باز خواهد کرد و برخی دیگر می گویند که واردات خودرو به شرط تولید نیز در هفته های جاری امکان پذیر خواهد بود. برایند اعلام شرایط پیش فروش هیوندای آزرا ۲۰۱۹، صحبت کارشناسان و برخی منابع خبری این را به ما می گوید که در آینده ی نزدیک امکان واردات خودرو وجود خواهد داشت و گویا تایید لفظی آزاد شدن واردات به گوش برخی افراد و شرکت ها (مخصوصا دولتی ها) رسیده است. حتی فعالیت چراغ خاموش برخی شرکت ها نشان می دهد که گویا تعدادی از کمپانی های چینی و کره ای آمده ی ارسال محموله های به نسبت عظیم خودرو به بازار ایران هستند و مباحث مالی به شکلی دیگر مرتفع شده است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

منتظر طوفان هیوندای و جنسیس در سال جاری باشید!

0 (0) جنسیس GV80 مفهومی سال 2017 در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی شد و به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما