هیوندای از نسخه فیس لیفت سوناتا 2018 رونمایی کرده و در این سدان میدسایز شاهد ظاهری جدید، کابینی بازنگری شده و تکنولوژیهای بیشتر هستیم. تریم الیت سوناتا در نسخه فیس لیفت حذف شده بنابراین مدل 2018 تنها با دو نسخه اکتیو و پریمیوم در دسترس خواهد بود. مدل اکتیو از پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری تنفس طبیعی که به گیربکسی 6 سرعته و دستی متصل شده بهره خواهد برد. این پیشرانه خروجی 185 اسب بخاری و گشتاور 241 نیوتون متری داشته و مصرف سوخت ترکیبی آن در هر صد کیلومتر برابر با 8.3 لیتر میباشد.
تجهیزات استاندارد سوناتا اکتیو 2018 عبارتاند از 6 کیسه هوا، دستیار حرکت در سربالایی، چراغهای جلوی خودکار، دوربین عقب و دستیار پارک، صفحهنمایش لمسی 8 اینچی و ورود بدون کلید. خریداران مدل اکتیو بسته سیستمهای کمک راننده که شامل کروز کنترل تطبیقی، هشدار نقاط کور و هشدار ترافیک عقب میباشد را دریافت نخواهند کرد. این سیستمها بهصورت سفارشی نیز در مدل اکتیو وجود ندارند.
بهای سوناتا اکتیو از 30990 دلار استرالیا به علاوه هزینههای مالیات و غیره شروع شده اما برای رنگ سفارشی باید 595 دلار دیگر پرداخت کنید. اما مدل پریمیوم در مقایسه با نسخه اکتیو بهصورت استاندارد از بسته هوشمندی که شامل کروز کنترل تطبیقی، هشدار نقاط کور، هشدار خروج خودرو از خط و هشدارهای ترافیک عقب است بهره میبرد. البته ترمز اضطراری خودکار بخشی از این پکیج نبوده و در لیست آپشن ها نیز به چشم نمیخورد. بازوی استرالیایی هیوندای میگوید این تکنولوژی برای بازار استرالیا در دسترس نیست.
برفپاککنهای حساس به باران، آینه های تاشوی برقی، چراغهای LED، صندلیهای جلوی برقی و گرم/سرد شونده و ترمز پارک الکتریکی نیز بهصورت استاندارد در سوناتا پریمیوم 2018 وجود دارند. نیروبخش این خودرو پیشرانه 2 لیتری توربوی بنزینی با قدرت 241 اسبی و گشتاور 353 نیوتون متری بوده و به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک جدیدی متصل شده است. هیوندای ادعا میکند این مدل در چرخه ترکیبی مصرف سوخت 8.5 لیتری به ازای هر صد کیلومتر پیمایش دارد.
از نمای جلو شما میتوانید به وسیله چراغهای جدید و جلوپنجره آبشاری نسخه فیس لیفت سوناتا را تشخیص دهید. این جلوپنجره برای اولین بار در نسل جدید هاچبک i30 بکار رفته است. مدل پریمیوم همچنین دارای سپر جدید دیفیوزر مانند بوده و از رینگهای دو پرهای منحصربهفرد سود میبرد. همچون گذشته، سوناتا 2018 از سیستم تعلیق تنظیمی برای جادههای استرالیا بهره برده و در جلو تنظیمات مک فرسون در عقب نیز تنظیمات کاملاً مستقل بکار رفته است.