هیوندای پیش از آغاز نمایشگاه پاریس، اولین اطلاعات و تصاویر رسمی از مدل عملکردی جدید i30 N فستبک را منتشر کرده است. این خودرو پس از i30 N و ولوستر N، سومین محصول بخش N هیوندای محسوب میشود اما در اصل همان ویژگیهای i30 N هاچبک به مدل فستبک هم تزریق شده است. این یعنی در سینهٔ i30 N فستبک هم همان پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته که در حالت استاندارد 250 اسب بخار قدرت و در نسخهٔ عملکردی سفارشی 275 اسب بخار قدرت تولید میکند.
این موتور در هر دو نسخه اما 353 نیوتن متر گشتاور دارد ولی سیستمی در پیشرانه تعبیه شده که میتواند بهطور موقت گشتاور را به حداکثر 378 نیوتن متر افزایش دهد. این سیستم هنگام رسیدن به حداکثر گشتاور بهطور خودکار فعال میشود. i30 N فستبک همانند مدل هاچبک، در نسخهٔ استاندارد برای اینکه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد به 6.4 ثانیه زمان احتیاج دارد درحالیکه مدل مجهز به پکیج عملکردی این کار را ظرف 6.1 ثانیه انجام میدهد.
نسخهٔ استاندارد i30 N فستبک بهطور میانگین در هر صد کیلومتر 7 لیتر بنزین مصرف کرده و در هر کیلومتر 159 گرم دیاکسید کربن تولید میکند درحالیکه این اعداد در نسخهٔ عملکردی به 7.1 لیتر و 163 گرم افزایش پیدا میکند. همانند i30 N هاچبک، نسخهٔ فستبک هم به سیستم کنترل N Grin مجهز شده که امکان انتخاب از میان پنج حالت رانندگی مختلف را برای راننده فراهم میکند. بدین ترتیب با استفاده از دکمههای اختصاصی روی غربیلک فرمان، راننده میتواند بین حالتهای رانندگی اکو، معمولی، اسپرت، N و N سفارشی یکی را انتخاب کند.
i30 N فستبک در ظاهر بهجز قسمت عقب (که البته بدیهی است)، بسیار شبیه به i30 N هاچبک به نظر میرسد؛ بنابراین در این ماشین همان عناصر و ویژگیهای برجسته شامل جلوپنجره و سپر جلوی N، رکابهای مشکیرنگ و خطوط قرمزرنگ در سپرهای جلو و عقب دیده میشود؛ اما همانطور که گفته شد، نمای عقبی i30 N فستبک منحصربهفرد است و در آن دو سر اگزوز کرومی، یک دیفیوزر و اسپویلر مشکی براق یکپارچه درون درب صندوق بار به چشم میخورد.
داخل i30 N فستبک اما دقیقاً با برادر هاچبکش یکسان است و بنابراین نمای کاملاً آشنایی دارد که در آن ویژگیهایی چون غربیلک فرمان N، تریم قرمز دور دریچههای تهویه و دوخت قرمز در غربیلک فرمان، گردگیر دستهدنده و صندلیها جلبتوجه میکنند؛ اما i30 N فستبک ویژگیهای کاربردی یکسانی با i30 فستبک استاندارد دارد. این یعنی ظرفیت صندوق بار این فستبک اسپرت بهصورت استاندارد 450 لیتر است که در صورت خواباندن صندلیهای عقب به 1350 لیتر افزایش پیدا میکند.
در i30 N فستبک برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی یک نمایشگر هشت اینچی در نظر گرفته شده که از کارپلی و اندروید اتو هم پشتیبانی میکند. هیوندای برای این ماشین همچنین پکیج ایمنی SmartSense را هم ارائه کرده که شامل تکنولوژیهای ایمنی فعال و سیستمهای کمکرانندهٔ استانداردی چون سیستم جلوگیری از برخورد، هشدار توجه راننده، حفظ حرکت میان خطوط و نوربالای خودکار میشود. علاوه بر این، امکان سفارش سیستم هوشمند هشدار محدودیت سرعت هم وجود دارد. همانطور که اشاره شد، هیوندای i30 N فستبک رسماً در نمایشگاه پاریس به نمایش عمومی درخواهد آمد.