پس از افشای تصاویر غیررسمی، سرانجام هیوندای رسماً نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ سدان کامپکت النترا را معرفی نمود. این خودرو که با مدل 2019 به بازار عرضه خواهد شد، بهطور گستردهای مورد بهروزرسانی قرار گرفته است. نمای جلویی النترا با چراغهای مثلثی شکل و جلوپنجرهٔ تجدیدنظر شده، بهطور کامل تغییر کرده است. در این قسمت همچنین طراحان فرم کاپوت و گلگیرها را هم تغییر دادهاند. این تغییرات، نمایی کاملاً جسورانه به بخش جلویی النترا بخشیدهاند اما این شیوهٔ طراحی بهاحتمالزیاد واکنشهای شدید زیادی را در پی خواهد داشت.
درحالیکه پروفیل جانبی خودرو تقریباً بدون تغییر باقیمانده است اما در بخش عقبی هم مانند قسمت جلو شاهد تغییرات زیادی هستیم. در اینجا درب صندوق بار از نو طراحی شده و یک اسپویلر بهصورت یکپارچه درون آن کار شده است درحالیکه جا پلاک هم به درون سپر انتقال پیدا کرده است. به همین دلیل سپر عقب هم کاملاً تغییر کرده و فرم چراغها نیز بهکلی دگرگون شده است. این تغییرات نمای پویاتری در بخش عقبی خودرو ایجاد کردهاند. ارائهٔ رینگهای جدید هم تکمیلکنندهٔ تغییرات بیرونی النترا 2019 هستند.
اما درحالیکه استایل بیرونی النترا 2019 تقریباً بهطور کامل نسبت به قبل تغییر کرده است، حجم تغییرات در کابین خودرو بسیار اندک هستند. بااینحال ازجملهٔ تغییرات قابلتوجه داخلی این ماشین میتوان به صفحه آمپر جدید و دکمههای میانی بروز شده اشاره کرد. علاوه بر این، هرچند سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو آشنا به نظر میرسد اما درواقع این سیستم کاملاً جدیدی بنام AVN ورژن 5.0 است. این سیستم که بهمنظور بهبود پاسخگویی به پردازندهٔ سریعتری مجهز شده، از طریق نمایشگر بزرگتر هشت اینچی ارائه میشود. در این سیستم جدید همچنین منوها هم بهبود یافتهاند.
هیوندای برای النترا 2019 مجموعهای از سیستمهای ایمنی را هم در نظر گرفته که شامل مواردی چون سیستم جلوگیری از برخورد جلو، سیستم حفظ حرکت میان خطوط و هشدار توجه راننده میشود. علاوه بر این، امکان سفارش سیستمهای ایمنی دیگری مانند سیستم تشخیص عابر پیاده، سیستم خروج ایمن، هشدار نقاط کور و هشدار ترافیک عقب هم برای آن وجود دارد.
برای این سدان کامپکت کرهای سه پیشرانهٔ مختلف قابل انتخاب خواهد بود. تیپهای SE، SEL و لیمیتد همگی از یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی چرخهٔ اتکینسون استفاده میکنند که 150 اسب بخار قدرت دارد؛ اما برای مدل الانترا اکو یک موتور 1.4 لیتری توربو با 130 اسب بخار قدرت در نظر گرفته شده است که نیروی آن از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا میکند و موجب دستیابی به مصرف سوختی برابر با 6.7 لیتر در هر صد کیلومتر میشود.
و نهایتاً موتور سوم هم یک واحد 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ است که انتقال نیروی آن توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه انجام میگیرد. این موتور اما صرفاً در مدل النترا اسپرت ارائه میشود. به گفتهٔ هیوندای، این مدل در اواخر امسال به بازار خواهد آمد. غیر از مدل اسپرت، دیگر تیپهای الانترا 2019 از پاییز امسال در ایالاتمتحده عرضه خواهد شد.