تست هیوندای سانتافه اسپرت 2017

هیوندای سانتافه 2017 یک بازبینی کامل را تجربه نموده است. آنچه که پیش از این خوب بوده، خوب‌تر شده است. کره‌ای‌ها بهترین‌های خود را برای به چالش کشیدن رقبای ژاپنی به بازار می‌فرستند و در این میان سانتافه مثالی خوب برای این کار است. ما چند ساعتی را با مدل فول 2.0T Ultimate AWD سپری کرده‌ایم که در ادامه تجربیات خود را تقدیمتان می‌کنیم.

برای سال 2017، سانتافه اسپورت نزدیک 350 قطعه‌ی ارتقا یافته را دریافت کرده که حدود 25 درصد کل قطعات را در برمی‌گیرد. بهبودهای این خودرو عبارت‌اند از طراحی خارجی تازه شده، چراغ‌های LED، سیستم اطلاعات سرگرمی اضافی، تکنولوژی‌های ایمنی و راحتی و سیستم انتخاب حالت رانندگی شامل تنظیمات اسپورت، اکو و نرمال.
همچنین رنگ بدنه‌ی زیبای آبی شبانگاه نیز قابل سفارش است.

این خودرو با برچسب قیمتی 38250 دلاری خود از تجهیزات استاندارد زیادی بهره می‌برد که عبارت‌اند از دوربین چند نمایی، چراغ‌های جلوی اتوماتیک، ورود بدون کلید با آلارم، آینه‌های برقی با دوربین نقاط کور راننده، چراغ‌های LED، چراغ‌های روز روشن، کنترل‌های سیستم صوتی روی فرمان و بلوتوث.

سانتافه اسپورت همچنین از صفحه لمسی 8 اینچی به همراه سیستم ناوبری، رینگ‌های آلیاژی 19 اینچی، مه شکن‌های جلو، صندلی‌های چرمی و صندلی‌های جلوی سرد و گرم شونده بهره می‌برد. پکیج تکنولوژی Ultimate با قیمت 1550 دلاری به‌عنوان آپشن سفارش داده شده بود که دربردارنده‌ی بسته‌ی کاملی از تجهیزات ایمنی پیشرفته است.
کل قیمت خودرو با هزینه‌ی تحویل به 40820 دلار می‌رسد.

اولین نکته‌ای که با ورود به داخل کابین جلب توجه می‌کند، کنسول مرکزی بازطراحی شده است. در این بخش دسته‌دنده‌ی جدید و فضای ذخیره‌ای به چشم می‌خورد. در این نسخه صندلی‌های جلو و غربیلک فرمان گرم شونده وجود دارد و تریم نقره‌ای جذاب به همراه تزئینات چوبی فضایی دل‌چسب را به وجود می‌آورند.

داخل کابین پر است از مواد با سطوح نرم که حس خوبی دارند و از طرفی سقف پانورامیک را نیز نباید از یاد برد.

در کابین از مواد با کیفیت بالا استفاده شده است. در ردیف دوم نیز صندلی‌های تا شونده قرار دارند. فضای عقب جادار بوده و فضای زیادی برای پاها وجود دارد.

برای راحتی بیشتر در ردیف دوم دریچه‌های سیستم تهویه تعبیه‌شده‌اند. فضای بار پشت صندلی‌ها، مکان مناسبی برای قرار دادن 3 چمدان بزرگ و دو دست وسایل گلف است. صندلی‌های عقب به‌صورت 40/20/40 تا می‌شوند و حتی فضای بیشتری را ایجاد می‌کنند.

قلب تپنده‌ی سانتافه اسپورت 2017 پیشرانه‌ای 4 سیلندر و 2 لیتری با 240 اسب بخار قدرت است. برای سال 2017، ویژگی انتخاب حالت رانندگی با تنظیمات اسپورت، اکو و نرمال وجود دارد. این پیشرانه به گیربکس 6 سرعته ی اتوماتیک با ویژگی شیفت ترونیک متصل شده است.

تخمین مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی EPA برای سانتافه اسپورت 12.3/9.8/11.2 لیتر در هر صد کیلومتر است.

قدرت سانتافه اسپورت برای رقابت با برخی کراس اوورهای اسپورت کوچک‌تر کفایت می‌کند. تنها چیزی که قدری مسئله‌ساز است به لگ و تأخیر توربو در هنگام تحت‌فشار قرار گرفتن خودرو مربوط می‌شود. در رانندگی عادی، پیشرانه‌ی 2 لیتری توربو قدرت بیش از حد نیاز برای هر موقعیتی دارد.
میزان دید برای چنین خودرویی بسیار خوب است. سانتافه اسپورت از ترمز اضطراری خودکار به همراه سیستم تشخیص عابران پیاده سود می‌برد. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا در هنگام خستگی یا حواس‌پرتی ایمنی بیشتری را داشته باشید.

حتی با وجود رینگ‌های 19 اینچی، در سرعت‌های بالا کابین ساکت است و خودرو سواری نرمی دارد. توازن خوبی بین راحتی سواری برای خانواده‌ها و سفتی سیستم تعلیق برای رانندگان جوان وجود دارد.

در مجموع سانتافه اسپورت 2017 یک کراس اوور خانوادگی خوب برای کسانی است که خواهان هیجان رانندگی و راحتی بیشتری هستند. این خودرو رفتاری اسپورت دارد اما هنوز هم خصلت‌های یک کراس اوور لوکس را بروز می‌دهد. ما فکر می‌کنیم که هیوندای برگ برنده‌ای در دست دارد و خانواده‌های کوچک نگاه ویژه‌ای به این محصول هیوندای خواهند داشت.

امتیاز کلی: 4.3 از 5 (خوب)
نقاط قوت: استایل، هندلینگ، کابین لوکس
نقاط ضعف: تاخیر توربو، مصرف سوخت نسبتاً زیاد

همچنین ببینید

منتظر طوفان هیوندای و جنسیس در سال جاری باشید!

جنسیس GV80 مفهومی سال 2017 در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی شد و به نظر می‌رسد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد هیوندای