تست تصادف هیوندای سوناتا 2018

0
(0)

موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا IIHS بالاترین رتبه ایمنی خود را به هیوندای سوناتا 2018 جدید اعطا کرده است. این سدان میدسایز کره‌ای هم‌اکنون یکی از تنها 4 خودرویی است که در کلاس خاص خود امتیاز ایمنی Top Safety Pick+  را به دست آورده است. پیش از پایان سال گذشته این موسسه قوانین موجود برای کسب بالاترین رتبه ایمنی را تغییر داد. در قوانین جدید خودروها باید امتیاز خوب را برای چراغ‌های جلو و حداقل امتیاز پذیرفتنی را در تست تصادف اورلپ کوچک از جلو به دست آورند.

%name تست تصادف هیوندای سوناتا 2018

این قوانین جدید به مواردی که قبلاً وجود داشته‌اند اضافه می‌شوند. برای کسب رتبه ایمنی Top Safety Pick  خودروها باید امتیاز خوب در 5 تست تصادف، امتیاز پیشرفته در پیشگیری از برخورد و حداقل امتیاز پذیرفتنی در تست چراغ‌های جلو را کسب کنند. پس از تغییرات صورت گرفته لیست خودروهایی که بالاترین امتیاز ایمنی را کسب کرده‌اند تنها به 15 دستگاه رسیده است. علیرغم قوانین سخت‌گیرانه‌تر، سوناتای جدید که تابستان سال پیش عرضه شده به خوبی از عهده تست‌های تصادف برآمده است.

%name تست تصادف هیوندای سوناتا 2018

این خودرو تقریباً در تمامی تست‌های این موسسه امتیاز خوب را به دست آورده است. البته در بخش صندلی کودک امتیاز مرزی برای سوناتای جدید ثبت شده است. این خودرو با کسب امتیاز Top Safety Pick+  یکی از ایمن‌ترین خودروهای میدسایز بوده و دیگر مدل‌های هم‌تراز با آن عبارت‌اند از سوبارو اوت بک، سوبارو لگاسی و تویوتا کمری. البته این امتیاز ایمنی تنها به سوناتاهایی تعلق می‌یابد که به سیستم ترمز اضطراری خودکار سفارشی مجهز باشند. همچنین مدل‌هایی که دارای چراغ‌های LED دینامیک هستند این امتیاز را دریافت می‌کنند. مدل سال 2018 سوناتا نسبت به سال قبل بهبودهایی داشته است. نسخه سال 2017 این سدان تنها امتیاز Top Safety Pick  را به دست آورده بود. چراغ‌های مدل 2017 امتیاز ضعیف را داشتند که همین امر مانع از دست‌یابی به بالاترین امتیاز ایمنی شده بود.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

منتظر طوفان هیوندای و جنسیس در سال جاری باشید!

0 (0) جنسیس GV80 مفهومی سال 2017 در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی شد و به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما