هیوندای Elevate کانسپت، مفهوم جدید جابجایی!

0
(0)

کانسپت جدید هیوندای Elevate شاید کمی ترسناک و آماده‌ی فرمانروایی در زمین پس از یک تهاجم به نظر برسد اما اصلاً نباید این‌گونه فکر کنیم. این کانسپت جدید که در CES لاس‌وگاس معرفی شده توسط هیوندای حد نهایی خودروی حمل‌ونقل یا UMV خوانده می‌شود و دارای چرخ‌هایی می‌باشد که به پاهای رباتیک متصل شده است. به این ترتیب Elevate تواناهایی دارد که هیچ خودروی نجات دیگری نمی‌تواند به پای آن برسد.

2450 1024x576 هیوندای Elevate کانسپت، مفهوم جدید جابجایی!

بخشی از این کانسپت خودرو و بخش دیگرش نیز ربات بوده و به منظور پشت سر گذاشتن سخت‌ترین مسیرها طراحی شده است. هیوندای معتقد است این کانسپت می‌تواند به منظور اهداف گوناگونی مورد استفاده قرار گیرد و اقدام به نجات افراد در بدترین شرایط نماید. بخش اعظم توانایی‌های Elevate به خاطر پاهای رباتیکش است که دارای پیشرانه‌هایی بوده و آزادی حرکت 5 درجه‌ای دارند.

2449 1024x576 هیوندای Elevate کانسپت، مفهوم جدید جابجایی!

از نظر هیوندای، افرادی که فاقد توانایی‌های حرکتی هستند در آینده خواهند توانست از این کانسپت به عنوان یک کمک استفاده کنند. Elevate کانسپتی کاملاً الکتریکی بوده و از جدیدترین پلتفرم الکتریکی مدولار هیوندای استفاده کرده است. این معماری باعث می‌شود بسته به استانداردهای موردنیاز، بدنه‌های مختلفی را روی آن سوار کرد.

2448 1024x576 هیوندای Elevate کانسپت، مفهوم جدید جابجایی!

بازوهای رباتیک این کانسپت نیز می‌توانند حرکات حیوانات را شبیه‌سازی کنند و بنابراین در هر جهتی حرکت نمایند. زمانی که بازوهای رباتیک جمع شوند این کانسپت می‌تواند یک وسیله‌ی نقلیه‌ی راحت در بزرگراه‌ها باشد. هیوندای می‌گوید ساخت این وسیله نقلیه‌ی عجیب حدود 3 سال زمان برده و البته کاملاً در فاز مفهومی باقی خواهد ماند. امیدواریم یک روزی چنین وسیله‌ای تولید شود چراکه توانایی حفظ جان انسان‌ها در وضعیت‌های اضطراری را دارد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

منتظر طوفان هیوندای و جنسیس در سال جاری باشید!

0 (0) جنسیس GV80 مفهومی سال 2017 در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی شد و به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما