درگ فولکس گلف GTI و هیوندای i30 N

هیوندای i30 N همانند زلزله‌ای در کلاس هاچبک های داغ بوده اما عملکرد آن در برابر یک محصول بسیار محبوب یعنی فولکس‌واگن گلف GTI چگونه خواهد بود؟ CarAdvice استرالیا تلاش داشته تا ببیند این دو خودرو در یک مسابقه درگ چگونه دست‌به‌یقه خواهند شد. این درگ چندین مرتبه با حالت‌های گوناگون انجام شده است که یکی با لانچ کنترل فعال و یک درگ هم بدون آن بوده است. درگ سوم نیز با غیرفعال بودن سیستم کنترل پایداری الکترونیکی برگزار شده است.

همان‌گونه که در ویدئو مشاهده خواهید کرد گلف GTI هیچ شانسی نداشته و در هر سه درگ مغلوب حریف کره‌ای خود می‌شود. البته باید به این نکته اشاره کرد هر گلف دقیقاً در قوی‌ترین حالت خود نبوده و بجای قدرت 245 اسبی نسخه پرفورمنس خروجی 230 اسب بخاری مدل سفارشی را دارد. همچنین مشخص نیست گلف GTI مورد بحث از گیربکس 6 سرعته دستی استفاده کرده یا گیربکس سفارشی 6 سرعته DSG اما حدس می‌زنیم گیربکس دستی داشته باشد.

از طرف دیگر هیوندای i30 N در قوی‌ترین حالت خود بوده و خروجی 275 اسب بخاری دارد بنابراین قدرت هیوندای نسبت به فولکس 45 اسب بخار بیشتر است. البته خود ویدئو یک داستان بوده و یک طرف دیگر هم به اعداد مربوط می‌شود. CarAdvice گفته این درگ بسیار نزدیک بوده و هیوندای مسافت 400 متر را در 14.365 ثانیه و با سرعت 158.69 کیلومتر در ساعت طی می‌کند درحالی‌که این رکورد برای گلف GTI برابر با 14.787 ثانیه و با سرعت 158.89 کیلومتر در ساعت بوده است.

در بحث قیمت‌گذاری هم باید بگوییم هیوندای i30 N در استرالیا ارزان‌تر است. این خودرو که تنها در نسخه قوی‌تر پرفورمنس عرضه می‌شود بهای آغازین 39990 دلاری (استرالیا) داشته درحالی‌که گلف GTI Original سفارشی با گیربکس دستی حدود هزار دلار گران‌تر می‌باشد. اگرچه درگ برگزار شده چندان منصفانه نیست اما هنوز هم تبحر هیوندای در ساخت خودروهای هیجان‌انگیز را نشان می‌دهد. i30 N، ولوستر N و i30 N فست بک نشان دهنده راه درست هیوندای بوده و قطعاً در آینده اخبار بیشتری از بخش پرفورمنس این شرکت به گوش خواهد رسید.

همچنین ببینید

طراحی نسل آینده هیوندای توسان

سانگ یوپ لی معاون مرکز طراحی هیوندای از جمله افرادی است که به تولید محصولات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد هیوندای