بررسی کامل هیوندای i30 SR مدل 2016

هیوندای i30 در بحث فروش قوی عمل کرده و در ماه‌های مارس، آوریل و می 2016 به عنوان پرفروش‌ترین خودروی مسافری استرالیا شناخته شده است. این میزان فروش حداقل می‌تواند به قیمت‌گذاری جذاب این خودرو مربوط شود و با آمدن نسل جدید در اواخر امسال، به نظر می‌رسد که معامله‌ی خوب هیوندای ادامه خواهد یافت.

مدل پایه‌ی هاچبک بنزینی i30 مدل اکتیو است که 20990 دلار استرالیا قیمت می‌خورد و پس‌ازآن مدل اکتیو X با قیمت 22090 دلاری قرار می‌گیرد. هر دو مدل پیشرانه‌ی 4 سیلندر 1.8 لیتری دارند و پس‌ازاین دو، نسخه‌ی SR با قیمت آغازی 25590 دلاری و SR پریمیوم با قیمت 30590 دلاری (به علاوه هزینه‌های جاده‌ای) قرار می‌گیرند که این دو نسخه نیز پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری دارند. همه‌ی مدل‌ها با یک گیربکس 6 سرعته دستی و یا گیربکس 6 سرعته اتوماتیک در دسترس هستند.

بر پایه‌ی اطلاعات ارائه شده توسط هیوندای، شما می‌توانید با پرداخت 25990 دلار، صاحب نسخه‌ی SR با گیربکس اتوماتیک شوید.
پیشرانه‌ی 4 سیلندر 1.6 لیتری دیزلی نیز برای مدل‌های اکتیو، اکتیو X و پریمیوم در دسترس بوده و بازه قیمتی 23590 تا 34490 دلاری را در برمی‌گیرد و این پیشرانه تنها با گیربکس اتوماتیک قابل سفارش است. I30 در فرم سدان قابل دسترس نیست اما می‌توانید نسخه‌ی واگن را به دست آورید.
هیوندای i30 SR تفسیر این خودروساز از هاچبک داغ است. خودروی حاضر در این بررسی نسخه‌ای است که بالاتر از یک مدل متوسط i30 قرار می‌گیرد اما به پای نسخه‌ی تاپ پریمیوم نمی‌رسد.

SR در سال 2013 عرضه شده و در سال 2015 نیز فیس لیفت گردیده است و حالا به‌طور استاندارد با اپل کارپلی به فروش می‌رسد. اگرچه که این خودرو مدت طولانی در خط تولید بوده اما آیا هنوز هم در این کلاس می‌تواند به رقابت بپردازد؟ این خودرو رقیب مستقیم مدلی شبیه فولکس گلف GTI (40990 دلار) نیست و البته در جایگاه راحت‌تری نسبت به مزدا 3 SP25 (25190 دلار) و هولدن کروز SRi-Z (27140 دلار)، فورد فوکوس اسپورت (26490 دلار) و کیا سراتو Si (28990 دلار) قرار می‌گیرد.

SR عناصر برجسته‌ی کرومی در جلوپنجره دارد و استفاده از دیفیوزر مشکی مات در سپر عقب باعث تمایز آن با گونه‌های اکتیو و اکتیو X شده است. این خودرو همچنین رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی، چراغ‌های جلوی اتوماتیک، چراغ‌های LED روز روشن و آینه‌های جانبی با چراغ‌های LED دارد. خودروی موجود در تست از رنگ خاص قرمزی استفاده می‌کند که 495 دلار هزینه را به قیمت کلی اضافه می‌کند.

داخل کابین نیز کیفیت خوبی دارد و اجزا به‌طور مرتب و شسته‌ورفته در جای خود قرارگرفته‌اند. فضاهای ذخیره‌ای خوبی نیز در نظر گرفته شده‌اند و دو مکان برای نگهداری بطری در پانل درها،2 نگه‌دارنده فنجان بین راننده و سرنشین جلو، فضای عمیق کنسول و یک مکان برای عینک آفتابی در سقف وجود دارد.
یک فضای کوچک نیز پشت آفتاب‌گیرها وجود دارد اما مجبورید به‌صورت فیزیکی آن را باز کنید و حسگر فعال‌کننده‌ای وجود ندارد. البته این مشکل بزرگی نیست و اکثر مردم تا این حد تنبل نیستند!

صفحه لمسی 7 اینچی که در مرکز واقع شده دارای رادیو، مدیا، تنظیمات و دکمه‌های تلفن است. سیستم ناوبری تنها در تریم پریمیوم در دسترس است هرچند که تریم SR و پایین‌تر اپل کارپلی/گوگل را هم‌اکنون برای دستگاه‌های اندرویدی دریافت کرده‌اند که امکان دسترسی به برنامه‌هایی همچون نقشه‌ها، موزیک و پیام‌رسانی فعال شونده با صدا را می‌دهد. دو خروجی 12 ولت نیز زیر سیستم تهویه‌ی دو ناحیه‌ای وجود دارد و ورودی‌های AUX و USB نیز در نظر گرفته شده است.

SR دوربین پشتی با حسگرهای عقب دارد که عالی است. دید دوربین خوب و واضح است اما دید 180 درجه‌ای دارد. دستورالعمل‌هایی برای پارک کردن وجود دارد که بسیار کمک‌کننده هستند.

تریم نقره فضای داشبورد و کنسول مرکزی را تزیین می‌کند اما مقدار زیادی پلاستیک مشکی وجود دارد و بخش بالایی داشبورد شکلی عجیب‌وغریب دارد. تریم نقره به درها نیز گسترش یافته است. صندلی‌ها نیز شکلی اسپورت دارند و احساس خوبی از حضور در یک خودروی اسپورت را ایجاد می‌کنند. پشت‌سری‌ها نیز قابل تنظیم هستند.

غربیلک فرمان نیز به‌صورت یک معما است و احساس می‌کنیم که کوچک است اما در واقع خیلی کوچک به نظر نمی‌رسد. دکمه‌هایی برای صدا، رادیو، پاسخ به تلفن، اطلاعات راننده مثل داده‌ی سفر، مصرف سوخت و میزان سوخت باقی‌مانده، کروز کنترل و حالت فرمان وجود دارد.
دید عقب و سه‌چهارم SR ضعیف است و ستون C ضخیم و پنجره عقب نازک و کوچک در این دید کم نقش دارند. البته این خودرو به‌طور استاندارد از دوربین و حسگرهای عقب بهره می‌برد.

صندلی‌های عقب i30 کاملاً راحت هستند. فضای سر بیش‌ازحد نیاز است و فضای زانوی زیادی وجود دارد.
دو فرد بالغ می‌توانند به راحتی در بخش عقبی بنشینند. ورودهای هوای بخش عقب و یا خروجی 12 ولت و USB وجود ندارد اما در بخش پشتی صندلی‌ها پاکت نقشه تعبیه شده است. فضای صندوق این خودرو 378 لیتر است که با خواباندن صندلی‌های عقب این مقدار به 1316 لیتر می‌رسد.
پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری و بنزینی تریم SR توانایی تولید 167 اسب بخار قدرت و 201 نیوتون متر گشتاور را دارد و این پیشرانه به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک متصل شده است. در بازارهای اروپایی i30 توربو نیز وجود دارد اما این نسخه در استرالیا عرضه نمی‌شود. گیربکس اتوماتیک به قدر کافی سریع است و در سرعت‌های شهری بسیار نرم و روان نشان می‌دهد.

سیستم تعلیق این خودرو نرم بوده و در راه‌های شهری با نرمی و خوش‌خویی دست‌اندازها را پشت سر می‌گذارد. با افزایش سرعت و عبور از پیچ، سیستم تعلیق انعطاف نشان داده و خللی در عملکرد آن وارد نمی‌شود. در حقیقت،i30 SR در پیچ‌ها حرکات بدنه را به خوبی کنترل می‌کند.
در حالت راحت این خودرو قطعاً سبک‌تر است و در خیابان‌ها و محیط‌های شهری طرفدار بیشتری خواهد داشت. در حالت اسپورت نیز خودرو کمی تغییر می‌کند اما انتظار زیادی از آن نداشته باشید.

مصرف سوخت ترکیبی خودرو رقم ادعایی 7.7 لیتر در هر 100 کیلومتر است هرچند که در زمان بررسی خودرو ما به مصرف 11.2 لیتری رسیدیم که چیزی بیش از انتظار بود. i30 با گارانتی 5 ساله و نامحدود به همراه برنامه‌ی سرویس و کمک‌های جاده‌ای هیوندای ارائه می‌شود.

در طیف داغ‌ها، i30 SR در بخش ولرم جای می‌گیرد اما از تجهیزات زیادی بهره برده و یک انتخاب خوب برای کسانی است که چیزی بهتر از یک خودروی کوچک متوسط می‌خواهند. شما می‌توانید هم‌اکنون معامله‌ای بزرگ انجام دهید یا منتظر بمانید و نسل جدید این خودرو را سفارش دهید.

نقاط قوت: سیستم تعلیق خوب و تنظیم‌شده، تجهیزات استاندارد مناسب، یک معامله‌ی خوب
نقاط ضعف: مصرف سوخت بیش‌ازحد انتظار، یک هاچبک غیرداغ، سیستم فرمان فاقد حس است

امتیازات هیوندای i30 SR
کارایی و مصرف سوخت: 7.5
فضای کابین و راحتی: 8
تکنولوژی و ارتباطات: 8
قیمت و تجهیزات: 8.5
سواری و هندلینگ: 8
امتیاز کلی: 8 از 10

همچنین ببینید

توسعه خودروهای الکتریکی و هیدروژنی توسط هیوندای و هوندا

هوندا و هیوندای در حال همکاری مشترک برای توسعه خودروهای هیدروژنی و الکتریکی هستند و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد هیوندای