پشت فرمان هیوندای توسان 2018 فیس‌لیفت جدید

0
(0)

نسل جدید هیوندای سانتافه و کنای الکتریکی اهمیت فوق‌العاده‌ای برای این برند کره‌ای دارند اما بازیگر کلیدی این برند در کلاس شاسی بلندها توسان است. این خودرو سال پیش فروش بیش از 600 هزار دستگاهی در سراسر جهان داشته و بزرگ‌ترین بازار آن نیز قاره اروپا بوده است. اگرچه تنها سه سال از زمان عرضه سومین نسل هیوندای توسان می‌گذرد اما این شرکت قبلاً فیس لیفتی را برای آن در نظر گرفته است. این فیس لیفت باعث جوان شدن شاسی‌بلند محبوبش شده و به‌روزرسانی‌های نسبتاً وسیعی را شامل می‌شود.

1855 پشت فرمان هیوندای توسان 2018 فیس‌لیفت جدید

تغییرات طراحی این خودرو با اضافه شدن جلوپنجره جدید با طرح آبشاری جدیدترین محصولات هیوندای به چشم می‌آید. چراغ‌های جلو و عقب LED جدید دیگر به‌روزرسانی توسان 2018 بوده درحالی‌که سپرهای جلو و عقب نیز از گزند تغییرات در امان نبوده‌اند. نهایتاً به رینگ‌های جدیدی می‌رسیم که در نسخه‌های پایه 16 اینچی بوده درحالی‌که در مدل پریمیوم SE حاضر در تست ابعاد 19 اینچی دارند. اما چشمگیرترین تغییر توسان در کابین رخ داده است. داشبورد این خودرو به‌طور وسیعی اصلاح شده و دارای ظاهر و احساس متفاوتی است. بخش بالایی داشبورد به کلی تغییر یافته و بنابراین بخش پر از دکمه‌ها حذف شده است. بجای آن ظاهر یک دست و تر و تمیز با صفحه‌نمایش شناور خودنمایی می‌کند.

1856 پشت فرمان هیوندای توسان 2018 فیس‌لیفت جدید

در کل باید گفت احساس کلی راندن توسان فیس لیفت مدرن‌تر از قبل است. این خودرو در مقایسه با محصولات فولکس‌واگن خوش‌ساخت حس شده و دارای پلاستیک‌ها و متریال بهتر است. البته کابین توسان هنوز هم بیش از آنکه جذاب باشد کاربردی بوده و باید به فضای زیاد صندلی‌های جلو و عقب در آن اشاره کرد. پیشرانه‌های جدید هم نقش کلیدی در توسان 2018 بازی می‌کنند و برای اولین بار پیشرانه دیزلی 2 لیتری با سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی نیز عرضه شده است. این پیشرانه در جایگاهی بالاتر از پیشرانه 1.6 لیتری دیزلی جدید و همچنین پیشرانه‌های بنزینی اصلاح شده قرار می‌گیرد؛ اما فعلاً تنها می‌توان قوای محرکه هیبریدی ملایم را در مدل‌های فول پریمیوم و پریمیوم SE سفارش داد.

1857 پشت فرمان هیوندای توسان 2018 فیس‌لیفت جدید

اما برخلاف بسیاری از سیستم‌های 48 ولتی، قوای محرکه هیوندای قادر نیست پیشرانه را برای کاهش مصرف سوخت به‌طور کامل خاموش کند. بجای آن شاهد حمایت کامل از پیشرانه دیزلی هستیم که در مواقع اضطرار 16 اسب بخار دیگر را فراهم می‌کند. واحد هیبریدی در زمان شتاب‌گیری سبک استفاده از پیشرانه دیزلی را کم می‌کند تا مصرف سوخت کاهش یابد. در زمان تخت گاز رفتن نیز مجموعه باتری 0.44 کیلووات ساعتی برای پرفورمنس بیشتر خالی می‌شود. با کاهش سرعت توسان نیز باتری کوچک خودرو شارژ می‌شود. پیشرانه موردبحث در دورهای پایین ساکت بوده و صدای زیادی از آن به گوش نمی‌رسد. پرفورمنس خودرو می‌توانست بهتر باشد اما خب وزن اضافه سیستم هیبریدی و وجود سیستم چهار چرخ محرک باعث شده توسان خودروی سنگین‌تری باشد بنابراین قدرت 182 اسب بخاری آن کمی کندتر به چشم می‌آید.

1858 پشت فرمان هیوندای توسان 2018 فیس‌لیفت جدید

مصرف سوخت توسان نیز به‌هیچ‌وجه رکوردشکن نیست. هیوندای می‌گوید استفاده از سیستم هیبریدی باعث کاهش 7 درصدی مصرف سوخت شده و اگرچه مصرف سوخت ادعایی 5.7 لیتری توسان خوب است اما آلایندگی 151 گرمی دی‌اکسید کربن آن در هر کیلومتر بالا به نظر می‌رسد. مدل‌های دیفرانسیل جلوی توسان 2018 فضای بار 513 لیتری دارند. مدل‌های چهار چرخ محرک اگرچه فضای بار 459 لیتری دارند اما همین میزان فضا نیز خوب است.

1859 پشت فرمان هیوندای توسان 2018 فیس‌لیفت جدید

تجهیزات مدل‌های گوناگون توسان نیز متفاوت است. مدل پایه این خودرو دارای صفحه‌نمایش 8 اینچی با ناوبری بوده درحالی‌که مدل پرچم‌دار پریمیوم SE تقریباً تمامی تجهیزات روز صنعت خودرو را داراست. با بهای حدود 35 هزار پوند، این نسخه هیبریدی ملایم بسیار گران به نظر می‌رسد. هیوندای توسان به‌روز شده بهتر از قبل شده است. این نسخه اصلاح شده به خاطر فضای کابین و بار زیاد و تجهیزات استاندارد سخاوتمندانه همچنان نقطه قوت خود را حفظ کرده است؛ اما هنوز هم از نظر سواری درگیر کننده نبوده و اگرچه سیستم 48 ولتی آن آرام و ساکت است اما خیلی گران از آب درآمده است. مدل‌های رده میانی ارزان‌تر توسان توجیه‌پذیرتر هستند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

مدل N پرفورمنس هیوندای برای سال 2017

0 (0) هیوندای اعلام کرده که اولین خودرو از سری مدل‌های بخش N پرفورمنس این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد هیوندای