سرمایه‌گذاری الکتریکی هیوندای در اندونزی

0
(0)

هیوندای به عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری 880 میلیون دلاری در اندونزی اقدام به ساخت کارخانه‌ی تولید خودروهای الکتریکی در خاک این کشور خواهد کرد. بنا به گفته معاون وزیر اقتصاد اندونزی، کارخانه‌ی هیوندای ظرفیت تولید سالانه‌ی حدود 250 هزار دستگاهی خواهد داشت. این مقام ارشد اقتصادی همچنین اعلام کرده برنامه‌های فعلی درخواست عرضه‌ی 47 درصدی خودروهای تولیدی در بازار اندونزی و صادرات 53 درصدی خودروها را دارند که بخش اعظم این خودروها به جنوب آسیا و استرالیا صادر خواهند شد.

2391 1024x683 سرمایه‌گذاری الکتریکی هیوندای در اندونزی

این سایت تولیدی اولین کارخانه‌ی هیوندای در جنوب آسیا خواهد بود و به کاهش اتکای این خودروساز به چین کمک خواهد کرد. تنش‌های دیپلماتیک بین کره جنوبی و چین همواره روی فروش هیوندای تأثیرگذار بوده است. یکی از فاکتورهای دخیل در انتخاب کشور اندونزی برای ساخت کارخانه تولید خودروهای الکتریکی این است که اندونزی دارای ذخیره‌ی سنگ معدن نیکل فراوانی است که یک عنصر کلیدی برای تولید باتری‌های لیتیوم-یونی محسوب می‌شود.

2392 1024x681 سرمایه‌گذاری الکتریکی هیوندای در اندونزی

علیرغم حضور پررنگ هیوندای در چندین بازار جهانی، کره‌ای‌ها در جنوب آسیا با مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کند. برای مثال هیوندای در بازه‌ی زمانی ژانویه تا اکتبر امسال فروش 1372 دستگاهی در اندونزی داشته است. در مقابل تویوتا فروش 463565 دستگاهی در این بازار داشته است. جدیدترین سرمایه‌گذاری 880 میلیون دلاری هیوندای در جنوب آسیا اندکی پس از بیانیه‌ی این شرکت برای سرمایه‌گذاری سنگین 250 میلیون دلاری در کمپانی اشتراک سواری محبوب گراب در این کشور صورت می‌گیرد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

منتظر طوفان هیوندای و جنسیس در سال جاری باشید!

0 (0) جنسیس GV80 مفهومی سال 2017 در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی شد و به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما